Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije

AI Lab za nastavnike - praktične ideje za pametnije poučavanje

Prijavi se
Školska godina 2025./2026. Planirani datum realizacije 20.12.2025 9.00-12.15
Lokacija Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije Split Ruđera Boškovića 20
Voditelj Mirjana Gaćina Bilin Broj mjesta 20 Polaznik/a 20 Slobodna mjesta Nema slobodnoga mjesta
Trajanje (šk.sati) 4 Načini provedbe Uživo Oblik obrazovanja Predavanje/Radionica
Sažetak edukacije
Umjetna inteligencija (AI) otvara nove mogućnosti u planiranju, poučavanju i vrednovanju. Ovaj edukacijski ciklus osnažuje nastavnike za praktičnu primjenu AI alata u svakodnevnom radu – od pripreme i provedbe nastave do formativnog praćenja napretka učenika i projektne suradnje. Sudionici kroz pet modula upoznaju alate poput ChatGPT, Gemini, Claude, Perplexity AI, MagicSchool, MagicStudents, Diffit, Canva AI, Brisk for Teachers, Notebook LM, Padlet, Miro AI i ThingLink AI te uče kako ih integrirati u nastavu koristeći aktivne i projektne metode učenja. Poseban naglasak stavljen je na AI podržano vrednovanje u nastavi – digitalno, offline i online – s primjerima formativnog praćenja učenika, izrade bilješki o napretku, praćenja ostvarenosti ishoda i davanja kvalitetne povratne informacije. Kroz praktičan rad polaznici izrađuju nastavne materijale, AI podržane alate za vrednovanje i planiraju projektne aktivnosti, razvijajući scenarije poučavanja koji povezuju kreativnost, suradnju i odgovorno korištenje tehnologije. Teme radionica: MODUL 1. Umjetna inteligencija kao osobni asistent nastavnika - 20.12.2015. od 9.00 do 12.15 sati Upotreba AI chatbotova i generativnih alata za automatizaciju planiranja nastave, kreiranje diferenciranih nastavnih sadržaja i prilagodbu materijala individualnim potrebama učenika. MODUL 2. Digitalno formativno vrednovanje uz AI podršku - 24.1.2026. od 9.00 do 12.15 sati Primjena AI alata za kontinuirano praćenje napretka učenika, automatsko generiranje evaluacijskih instrumenata i pružanje trenutnih, personaliziranih povratnih informacija u različitim nastavnim okruženjima. MODUL 3. AI ekosustav za svakodnevnu nastavu - 14.2.2026. od 9.00 do 12.15 sati Rad s specijaliziranim platformama koje nastavnicima olakšavaju svakodnevne zadatke, a učenicima pružaju personaliziranu podršku u učenju i razvoju vještina samousmjerenog učenja. MODUL 4. Interaktivni nastavni materijali nove generacije - 28.2.2026. od 9.00 do 12.15 sati Kreiranje vizualnih i multimedijskih sadržaja, prilagodba tekstova različitim razinama čitanja, automatsko generiranje bilješki i sažetaka te razvoj inteligentnih pomoćnika za individualiziranu podršku učenju. MODUL 5. Suradničko učenje i projektna nastava u digitalnom okruženju - 14.3.2026. od 9.00 do 12.15 sati Primjena AI alata za facilititaciju timskog rada, vizualizaciju ideja, digitalnu kolaboraciju i stvaranje interaktivnih, multimedijskih projekata koji potiču kritičko mišljenje i kreativnost učenika.
Područje obrazovanja
1. Upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije u učenju i poučavanju u odgojno-obrazovnom procesu 2. Integracija suvremenih metoda i oblika rada u obrazovni proces (aktivne metode učenja i poučavanja, projektna nastava, mentorski rad)
Mjesto događanja (Učionica)
Učionica u sklopu prostora CI SDŽ
Ciljna skupina
Nastavnici osnovnih i srednjih škola svih predmetnih područja koji žele unaprijediti svoj rad korištenjem umjetne inteligencije i digitalnih alata, povećati učinkovitost planiranja, vrednovanja i individualizacije nastave te razviti digitalne i metakognitivne kompetencije.
Ishodi
Nakon završetka edukacijskog ciklusa polaznici će moći: Objasniti osnovne pojmove o umjetnoj inteligenciji i njezinoj ulozi u obrazovanju. Primijeniti AI alate (ChatGPT, Gemini, Claude, Brisk, MagicSchool…) u planiranju i prilagodbi nastave različitim skupinama učenika. Koristiti alate poput Brisk for Teachers, Diffit i Notebook LM za izradu prilagođenih nastavnih materijala i individualizaciju učenja. Primijeniti AI alate u vrednovanju učenja – formativnom i sumativnom, online i offline – uključujući bilježenje napretka učenika, povratnu informaciju i praćenje ishoda učenja. Osmisliti i provesti projektne aktivnosti koje potiču suradnju učenika uz podršku digitalnih alata (Miro, Padlet, ThingLink, NotebookLM, Canva,…). Kritički promišljati o etičkim i pedagoškim aspektima korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju.   Razvijene kompetencije Ciklus radionica razvija ključne kompetencije nastavnika: matematičku kompetenciju te kompetenciju u prirodoslovlju, tehnologiji i inženjerstvu, kompetenciju pismenosti i višejezičnosti (uključujući digitalnu i metakognitivnu pismenost), osobnu i socijalnu kompetenciju te kompetenciju učenja kako učiti.
Ključne riječi
umjetna inteligencija, AI alati u obrazovanju, digitalna pismenost, formativno vrednovanje, projektna nastava, suradničko učenje, planiranje nastave, Brisk for Teachers, Notebook LM, Miro, Canva, MagicSchool
Zahtjevi za provedbu
Za svakog polaznika je potrebno osigurati laptop s instaliranim GoogleChrome preglednikom te pristupom internetu.
Napomene
Edukacijski ciklus sastoji se od 5 međusobno povezanih radionica (svaka po 5 školskih sati) s naglaskom na praktičan rad. Na primjer subotama od 8:30 do 12:30 (s uključenom pauzom od 15 minuta) - 20.12. 2025., 24.1.2026., 14.2.2026, 28.2.2026., 14.3.2026., 28.3.2026 Sudionici izrađuju vlastite nastavne materijale, AI podržane obrasce za vrednovanje i projektne planove. Poseban naglasak stavljen je na formativno vrednovanje kao sastavni dio učenja i poučavanja, u skladu s suvremenim kurikulumskim smjernicama. Edukacija potiče stvaranje zajednice praktičara koji razmjenjuju iskustva i razvijaju inovativne AI pristupe u nastavi.
# Naziv
1 Marija Jurišić Šarlija
Bodovi s institucije