Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije

Energija znanja; projektna nastava o obnovljivim izvorima energije

Prijavi se
Školska godina 2025./2026. Planirani datum realizacije 16.12.2025 17.00 - 20.00
Lokacija Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije Split Ruđera Boškovića 20
Voditelj Darija-Marija Jelić Broj mjesta 20 Polaznik/a 9 Slobodna mjesta 11
Trajanje (šk.sati) 4 Načini provedbe Uživo Oblik obrazovanja Radionica
Sažetak edukacije
1. MODUL Snaga vjetra u rukama učenika - 16.12.2025. od 17.00 do 20.00 sati Radionica „Snaga vjetra u rukama učenika” usmjerena je na praktičnu primjenu istraživačke i projektne nastave kroz eksperimentiranje s modelima vjetroturbina. Polaznici će analizirati mogućnosti izvođenja pokusa pomoću edukacijskog seta za vjetroagregate te istražiti kako se osnovni fizikalni pojmovi mogu povezati s tehničkim rješenjima u stvarnom svijetu. Kroz niz praktičnih aktivnosti, sudionici će razvijati ideje za timske učeničke projekte u kojima učenici planiraju, konstruiraju i prezentiraju svoja mini vjetroenergetska rješenja. Poseban naglasak bit će stavljen na razvoj suradničkih i komunikacijskih vještina učenika te na poticanje njihove kreativnosti i istraživačkog duha. Tijekom radionice bit će predstavljeni i primjeri dobre prakse iz međunarodnog eTwinning projekta Project Green, u kojem su učenici i nastavnici uspješno integrirali istraživanje energije vjetra i sadržaje STEM područja u zajednički europski projekt. Radionica povezuje sadržaje zelene energije vjetra i STEM područja, te daje učiteljima konkretne alate i ideje za primjenu STEM pristupa i projektne nastave utemeljene na iskustvenom učenju.   2. MODUL  Škola pod suncem – 13.1.2026. od 17.00 do 20.00 sati      Radionica „Škola pod suncem” posvećena je istraživačkom pristupu učenju o fotonaponskim sustavima i mogućnostima njihove primjene u nastavi. Polaznici će osmisliti istraživačke i projektne zadatke na temu solarne energije te analizirati načine izvođenja eksperimenata pomoću edukacijskih setova za fotonaponske ćelije. Kroz praktičan rad sudionici će upoznati načela pretvorbe sunčeve energije u električnu, ispitati čimbenike koji utječu na učinkovitost solarnih ćelija te raspraviti o mogućnostima implementacije ovih eksperimenata u različite predmete – STEM područja te izborne programe o obnovljivim izvorima energije. Poseban naglasak radionice stavljen je na projektnu nastavu koja potiče učenike na samostalno istraživanje, formuliranje hipoteza i timski rad. Polaznici će se upoznati i s primjerima dobre prakse primjene solarnih sustava iz međunarodnog eTwinning projekta „Project Green“, u kojem su škole razvijale zajedničke istraživačke aktivnosti o održivoj energiji. Radionica pridonosi razvoju kompetencija nastavnika za provedbu interdisciplinarne i praktično orijentirane nastave, u kojoj učenici postaju aktivni istraživači sunčeve energije i njezine primjene u svakodnevnom životu.            3. MODUL Električna mobilnost – 27.1.2026. od 17.00 do 20.00 sati Radionica „Električna mobilnost – kretanje budućnosti” osmišljena je kao spoj istraživačkog pristupa, projektne nastave i primjene suvremenih tehnologija u učenju o načelima rada električnih motora i baterija. Polaznici će planirati i oblikovati teme istraživanja koje učenike potiču na razumijevanje osnovnih fizikalnih i tehničkih zakonitosti električnog pogona kroz iskustveno učenje i eksperimentiranje. Sudionici će analizirati mogućnosti provedbe pokusa s edukacijskom opremom e-Mobility, istražujući odnose između napona, struje, opterećenja i učinkovitosti električnih vozila u različitim uvjetima. Time će se naglasiti važnost energetske učinkovitosti, optimizacije potrošnje i održive mobilnosti u suvremenom društvu. Poseban naglasak bit će na poticanju učenika da razvijaju projektna rješenja za održivu i pametnu mobilnost u zajednici – od modela električnih vozila do ideja za ekološki prihvatne prometne sustave. Polaznici će se također upoznati s primjerima dobre prakse iz projekta „Energija u pokretu: Revolucija električne mobilnosti“, u kojem su učenici, uz potporu mentora, kroz STEM pristup istraživali stvarne primjene električnog pogona i mogućnosti integracije obnovljivih izvora energije u prometne sustave. Radionica pridonosi razvoju nastavničkih kompetencija za provedbu interdisciplinarne, istraživačke i inovativne nastave koja povezuje fiziku, elektrotehniku, tehničku kulturu, ostale STEM predmete i održivi razvoj s temama budućnosti.   4. MODUL Pametno trošimo energiju za bolju budućnost – 17.2.2026. od 17.00 do 20.00 sati Radionica „Pametno trošimo energiju za bolju budućnost ” usmjerena je na razvoj svijesti o energetskoj učinkovitosti i racionalnom korištenju energije kroz istraživačku i projektnu nastavu. Polaznici će planirati aktivnosti u kojima učenici preuzimaju ulogu energetskih istraživača svoje škole - - analiziraju potrošnju energije, prepoznaju „skrivene potrošače“ i predlažu konkretne mjere za uštedu. Sudionici će upoznati mogućnosti izvođenja eksperimenata pomoću edukacijskog seta eSave, kojim se ispituje učinkovitost različitih potrošača, uspoređuju vrste rasvjete i istražuju energetski gubici u sustavu. Kroz praktične zadatke nastavnici će steći iskustvo u oblikovanju projekata koji povezuju fizikalna načela s realnim kontekstom svakodnevnog života. Poseban naglasak radionice bit će na osmišljavanju učeničkih kampanja za uštedu energije - od izrade plakata i digitalnih prezentacija do provedbe školskih akcija koje promiču odgovorno i održivo ponašanje. Radionica potiče nastavnike da razvijaju kod učenika kritičko mišljenje, ekološku osviještenost i aktivno građanstvo, integrirajući sadržaje fizike, tehničke kulture, STEM predmeta i građanskog odgoja kroz konkretne i mjerljive aktivnosti.
Područje obrazovanja
Osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje (STEM područje)
Mjesto događanja (Učionica)
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije, Ruđera Boškovića 20, Split
Ciljna skupina
Nastavnici STEM područja
Ishodi
Polaznici će: analizirati mogućnosti provedbe eksperimenata na edukacijskom setu vjetroturbina razvijati timske projekte učenika vezane uz planiranje i prezentaciju mini vjetroenergetskih rješenja upoznati primjere dobre prakse primjene vjetroagregata u međunarodnom eTwinning projektu Project Green
Ključne riječi
vjetroagregati, obnovljivi izvori energije, eksperimentalna nastava, projektno učenje, STEM edukacija, primjeri dobre prakse
Zahtjevi za provedbu
Edukacijski set LeXsolar Wind - imamo na raspolaganju u Elektrotehničkoj školi Split, računalo s projektorom za predavače, te računala za polaznike.
Napomene
Radionica: „Snaga vjetra u rukama učenika“, planirana je  je kao 1. dio edukacije  „Energija znanja; projektna nastava o obnovljivim izvorima energije ” Edukacija „Energija znanja; projektna nastava o obnovljivim izvorima energije ”osmišljena je kao ciklus od četiri međusobno povezane radionice koje nastavnicima nude konkretne primjere i alate za provedbu projektne nastave na temu obnovljivih izvora energije. Polaznici će kroz istraživački i eksperimentalni rad upoznati solarne i vjetroenergetske sustave, načine uštede energije te načela električne mobilnosti. Korištenjem edukacijske opreme, sudionici će izvoditi eksperimente koji učenicima omogućuju razumijevanje osnovnih fizikalnih i tehničkih koncepata kroz praktičan rad. Uz to, nastavnici će razvijati vještine vođenja projektnih timova učenika, vrednovanja istraživačkih aktivnosti i predstavljanja rezultata. Program uključuje i primjere dobre prakse integracije sadržaja iz fizike, elektrotehnike i tehničke kulture, uz naglasak na međupredmetne teme - Održivi razvoj, Građanski odgoj i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije. Ciljevi edukacije: • osposobiti nastavnike za planiranje i provedbu projektne nastave o obnovljivim izvorima energije • potaknuti primjenu istraživačkih i eksperimentalnih metoda u učenju • unaprijediti kompetencije za integraciju STEM sadržaja i održivih tema u kurikulum • razviti svijest o odgovornom korištenju energije i poticanju učenika na aktivno građanstvo Očekivani ishodi edukacije: Po završetku programa, sudionici će moći: osmisliti i provesti istraživački projekt o obnovljivim izvorima energije primijeniti edukacijsku opremu obnovljivih izvora energije u učionici poticavrednovati učeničke projekte prema kriterijima istraživačkog rada i prezentacijskih vještina ti učenike na eksperimentiranje, suradnju i kreativno rješavanje problema integrirati sadržaje o energiji u različite nastavne predmete vrednovati učeničke projekte prema kriterijima istraživačkog rada i prezentacijskih vještina
# Naziv
1 Miroslav Dujmović
Bodovi s institucije